Amiet, Cuno
Amiet Cuno | Cuno Amiet
festőművész
festőművész
(Svájci, 1868-1961)

Cuno Amiet (1868. március 28. - 1961. július 6.) svájci festő, illusztrátor, grafikus és szobrász. Első svájci festőként, aki elsőbbséget adott a kompozíció színének, a modern művészet úttörője volt Svájcban.
Amiet Solothurnban született, és Josef Ignaz Amiet (1827–1895) fia Solothurn kanton kancellárjának. A Kantonsschule Solothurn-n vett részt, ahol 1883-ban érettségizett. Frank Buchser festőművésznél folytatott tanulmányait követően 1886–88-ban a müncheni Képzőművészeti Akadémián járt, ahol Giovanni Giacomettivel barátkozott. 1888–92-ben Giacometti és Amiet Párizsban folytatták tanulmányaikat, ahol Amiet az Académie Julianusnál tanult Adolphe-William Bouguereau, Tony Robert-Fleury és Gabriel Ferrier vezetésével. Amiet elégedetlen az akadémiai művészettel 1892-ben csatlakozott a Pont-Aven Iskolához, ahol Émile Bernardtól, Paul Sérusier-től, Roderic O'Conortól és Armand Séguintól tanult. Pont-Avenben a tiszta szín használatát részesítette előnyben a tonális festés helyett. 1893-ban Amiet pénzhiánya miatt vissza kellett térnie Svájcba, ahol stúdiót hozott létre Hellsauban. Az első kiállítás a Kunsthalle Baselben, 1894-ben, általában rosszul fogadott. Az 1890-es években Amiet továbbra is együttműködött Giacomettivel, és csak szerény kereskedelmi sikereket ért el, míg 1898-ban megbízást kapott Ferdinand Hodler portréjának megfestésére, akinek munkája később nagy hatással volt Amietre. Szerencséje nagymértékben javult az 1900-as években, amikor számos európai kiállításon és versenyen kezdett részt venni, ezüstérmet nyert az Exposition Universelle-ben Richesse du soir (1899) munkájáért. 1898-ban Anna Luder von Hellsau-val (1951-ben) kötött házassága után Amiet Oschwandbe költözött, ahol háza olyan művészek és írók találkozóhelyévé vált, mint Wilhelm Worringer, Adolf Frey, Hermann Hesse, Arthur Weese és Samuel Singer, valamint ahol olyan diákokat oktatott, mint Werner Miller, Marta Worringer, Hans Morgenthaler, Hanny Bay, Marc Gonthier [fr], Albert Müller, Josef Müller, Walter Sautter, Werner Neuhaus és Peter Thalmann. Az 1920-as évek végén és az 1930-as években Amiet számos falfestményt készített. A Münchner Glaspalast 1931-es tűzvésze 50 legjelentősebb művét pusztította el. Amiet tagja volt a Svájci Szövetségi Művészeti Bizottságnak (1911–15 és 1931–32), igazgatósági tagja a Gottfried Keller Alapítványnak (1934–48) és a Kunstmuseum Bernnek (1935–48). 1919-ben a berni egyetemen díszdoktori címet kapott. 1961-ben halt meg Oschwandban. Cuno Amiet több mint 4000 festményt készített, amelyek közül több mint 1000 önarckép. 70 éves munkájának nagy terjedelme és Amiet hajlandósága a kísérletezésre életművét eleinte eltérőnek tűnik - ez azonban a szín elsődlegessége. Számos tájképe sok téli jelenetet, kertet és gyümölcstermést ábrázol. Ferdinand Hodler állandó referenciapont maradt, bár Amiet művészi szándékai egyre jobban eltértek Hodlerétől, akihez Amiet képes volt és nem is fog hozzáadni a monumentális léptékű és formai elsajátításában. Míg Amiet az expresszionizmus témáit vette fel, művei megőrzik a francia hagyományban megalapozott színharmónia érzetét. A 20. század elején továbbra is főként dekoratív szándékokat folytatott, de az 1940-es és 50-es évek késői munkája a tér és a fény elvontabb koncepcióira összpontosít, amelyeket színfoltok és pasztell ragyogás jellemez.
Amiet Solothurnban született, és Josef Ignaz Amiet (1827–1895) fia Solothurn kanton kancellárjának. A Kantonsschule Solothurn-n vett részt, ahol 1883-ban érettségizett. Frank Buchser festőművésznél folytatott tanulmányait követően 1886–88-ban a müncheni Képzőművészeti Akadémián járt, ahol Giovanni Giacomettivel barátkozott. 1888–92-ben Giacometti és Amiet Párizsban folytatták tanulmányaikat, ahol Amiet az Académie Julianusnál tanult Adolphe-William Bouguereau, Tony Robert-Fleury és Gabriel Ferrier vezetésével. Amiet elégedetlen az akadémiai művészettel 1892-ben csatlakozott a Pont-Aven Iskolához, ahol Émile Bernardtól, Paul Sérusier-től, Roderic O'Conortól és Armand Séguintól tanult. Pont-Avenben a tiszta szín használatát részesítette előnyben a tonális festés helyett. 1893-ban Amiet pénzhiánya miatt vissza kellett térnie Svájcba, ahol stúdiót hozott létre Hellsauban. Az első kiállítás a Kunsthalle Baselben, 1894-ben, általában rosszul fogadott. Az 1890-es években Amiet továbbra is együttműködött Giacomettivel, és csak szerény kereskedelmi sikereket ért el, míg 1898-ban megbízást kapott Ferdinand Hodler portréjának megfestésére, akinek munkája később nagy hatással volt Amietre. Szerencséje nagymértékben javult az 1900-as években, amikor számos európai kiállításon és versenyen kezdett részt venni, ezüstérmet nyert az Exposition Universelle-ben Richesse du soir (1899) munkájáért. 1898-ban Anna Luder von Hellsau-val (1951-ben) kötött házassága után Amiet Oschwandbe költözött, ahol háza olyan művészek és írók találkozóhelyévé vált, mint Wilhelm Worringer, Adolf Frey, Hermann Hesse, Arthur Weese és Samuel Singer, valamint ahol olyan diákokat oktatott, mint Werner Miller, Marta Worringer, Hans Morgenthaler, Hanny Bay, Marc Gonthier [fr], Albert Müller, Josef Müller, Walter Sautter, Werner Neuhaus és Peter Thalmann. Az 1920-as évek végén és az 1930-as években Amiet számos falfestményt készített. A Münchner Glaspalast 1931-es tűzvésze 50 legjelentősebb művét pusztította el. Amiet tagja volt a Svájci Szövetségi Művészeti Bizottságnak (1911–15 és 1931–32), igazgatósági tagja a Gottfried Keller Alapítványnak (1934–48) és a Kunstmuseum Bernnek (1935–48). 1919-ben a berni egyetemen díszdoktori címet kapott. 1961-ben halt meg Oschwandban. Cuno Amiet több mint 4000 festményt készített, amelyek közül több mint 1000 önarckép. 70 éves munkájának nagy terjedelme és Amiet hajlandósága a kísérletezésre életművét eleinte eltérőnek tűnik - ez azonban a szín elsődlegessége. Számos tájképe sok téli jelenetet, kertet és gyümölcstermést ábrázol. Ferdinand Hodler állandó referenciapont maradt, bár Amiet művészi szándékai egyre jobban eltértek Hodlerétől, akihez Amiet képes volt és nem is fog hozzáadni a monumentális léptékű és formai elsajátításában. Míg Amiet az expresszionizmus témáit vette fel, művei megőrzik a francia hagyományban megalapozott színharmónia érzetét. A 20. század elején továbbra is főként dekoratív szándékokat folytatott, de az 1940-es és 50-es évek késői munkája a tér és a fény elvontabb koncepcióira összpontosít, amelyeket színfoltok és pasztell ragyogás jellemez.
Műtárgyak az adatbázisban típusonként
- 8 szobor, kisplasztika, plaket és design-installáció
- 2074 festmény
- 1235 rajz, vízfestmény, pasztell
- 453 rézkarc, nyomat, plakát
A művész névének változatai
- Cuno Amiet
- Amiet Cuno
Tanulmányok
Válogatás aukciók és gyűjtemények műveiből
- Amiet, Cuno - Zwei Rosen in grüner, bauchiger Vase
- Amiet, Cuno - Obsternte
- Amiet, Cuno - Winterlandschaft mit Bäumchen
- Amiet, Cuno - Bahnhof Büffet Basel
- Amiet, Cuno - Im Garten des Künstlers auf der Oschwand
- Amiet, Cuno - Porträt von Lucie Meyer
- Amiet, Cuno - Obstgarten in Oschwand
- Amiet, Cuno - Selbstbildnis im Garten
- Amiet, Cuno - Greti
- Amiet, Cuno - L'Automne
- Amiet, Cuno - Segelschiffe auf dem Thunersee
- Amiet, Cuno - Blick auf die Berner Alpen
- Amiet, Cuno - Blumenstillleben mit Mohnblumen in blauer Vase
- Amiet, Cuno - Blumenstillleben
- Amiet, Cuno - Emmentaler landschaft (Lueg)
- Amiet, Cuno - Der cellospieler (Hans münch)
- Amiet, Cuno - Begonien auf rotem Grund
- Amiet, Cuno - Stillleben
- Amiet, Cuno - Blumenstillleben
- Amiet, Cuno - Riffelberg
- Amiet, Cuno - Baum mit Figur
- Amiet, Cuno - Garten in Oschwand
- Amiet, Cuno - Selbstportrait
- Amiet, Cuno - Der Cellospieler
- Amiet, Cuno - Frau Sautter
- Amiet, Cuno - Chemin de Jardin
- Amiet, Cuno - Winterlicher Blick aus Cuno Amiets Ateliergebäude
- Amiet, Cuno - Sommerlandschaft mit Figur
- Amiet, Cuno - Sommerliche Landschaft bei Oschwand
- Amiet, Cuno - Bildnis Emilie Amiet-Baer
- Amiet, Cuno - Sommerliche Landschaft mit Blick auf Oschwand
- Amiet, Cuno - Der sterbende Sohn
- Amiet, Cuno - Stehende Frau (+ Gekreuzigter; 2 works framed together)
- Amiet, Cuno - Frau mit hochgestecktem Haar (+ Zwei Frauenköpfe; 2 works)
- Amiet, Cuno - Die Kunst
- Amiet, Cuno - Am Schreibtisch
- Amiet, Cuno - Clown
- Amiet, Cuno - Junger Mann
- Amiet, Cuno - Im Gespräch
- Amiet, Cuno - Wasserspiegel
- Amiet, Cuno - Silsersee
- Amiet, Cuno - Emmental im Nebelmeer
- Amiet, Cuno - Die Wäsche
- Amiet, Cuno - Am Thunersee
- Amiet, Cuno - Vorfrühling (Blick Richtung Jurakette)
- Amiet, Cuno - Selbstporträt im Spiegel vor Atelierfenster
- Amiet, Cuno - Landschaft mit Pferden bei der Feldarbeit
- Amiet, Cuno - Landschaft bei Oschwand
- Amiet, Cuno - Blick auf Weissenstein
- Amiet, Cuno - Mädchenakt Lydia (Gelb)
- Amiet, Cuno - Skifahrer
- Amiet, Cuno - Landschaft
- Amiet, Cuno - Torero
- Amiet, Cuno - Oberst auf seinem Pferd in einer Sommerlandschaft (Wohl Oberst Alfred Jenny 1877-1936)
- Amiet, Cuno - Die Toilette (Mutter, ein Mädchen nach dem Bade trocknend)
- Amiet, Cuno - Zwei Bäume. Oschwand
- Amiet, Cuno - Segelschiffe auf dem Thunersee
- Amiet, Cuno - Stillleben mit Nelken in einer Glasvase
- Amiet, Cuno - Blumenstillleben mit Gerberas
- Amiet, Cuno - Irene
- Amiet, Cuno - Bildnis Emil
- Amiet, Cuno - Anna Amiet
- Amiet, Cuno - Oschwand
- Amiet, Cuno - Blumengarten
- Amiet, Cuno - Dahlienweg II
- Amiet, Cuno - Selbstbildnis im Atelier
- Amiet, Cuno - Skizze zu Loggia I
- Amiet, Cuno - Heuernte auf der Oschwand
- Amiet, Cuno - Häuser in der Sonne - Häuser auf der Oschwand
- Amiet, Cuno - Selbstportrait an der Staffelei - Selbstbildnis
- Amiet, Cuno - Landschaft auf der Oschwand
- Amiet, Cuno - Studie zu Obsternte
- Amiet, Cuno - Stillleben
- Amiet, Cuno - Venezia
- Amiet, Cuno - Der Maler bei der Arbeit
- Amiet, Cuno - Landschaft - rückseitig: Landschaft
- Amiet, Cuno - Stillleben mit Büste und Blumen
- Amiet, Cuno - Baum mit Figur
- Amiet, Cuno - Fröhlicher Wanderer. - Selbstbildnis vor der Staffelei (Winterbild). - Blumenvase mit Rosen (3 works)
- Amiet, Cuno - Bildnis eines jungen Mannes. - Sonnenuntergang in Schneelandschaft. - Porträt der Bildhauerin Germaine Richier. - Selbstbildnis mit Zeichenblock (4 works)
- Amiet, Cuno - Bildnis Ernst Kreidolf in Dreiviertelansicht (+ Blatt für Weihnachten; 2 works)
- Amiet, Cuno - Schulpause im Winter (Oschwand)
- Amiet, Cuno - Anna Amiet mit Halskette
- Amiet, Cuno - Skizzen für Pfahlbauer (+ 3 others; 4 works)
- Amiet, Cuno - Piz Lagrev von Isola aus gesehen
- Amiet, Cuno - Baumbestandene Winterlandschaft
- Amiet, Cuno - Bouquet et sculpture
- Amiet, Cuno - Selbstportrait
- Amiet, Cuno - Nebellandschaft
- Amiet, Cuno - Studie zur Obsternte
- Amiet, Cuno - Studie zur Apfelernte
- Amiet, Cuno - Hugo siegwart im atelier
- Amiet, Cuno - Selbstbildnis mit erhobenem Glas
- Amiet, Cuno - Blumenstillleben
- Amiet, Cuno - Rosen
- Amiet, Cuno - Junge Frau
- Amiet, Cuno - Jungfrau
- Amiet, Cuno - Porträt eines Jungen
- Amiet, Cuno - Vorfrühling auf der Oschwand
- Amiet, Cuno - Porträt eines Pfeife rauchenden Mannes im Garten
- Megtekintések: 2
Válogatás az adatbázis fotóiból
Önnek is van Amiet Cuno alkotása?
Vétel készpénzért (nem értékbecslés)!
Eladó alkotását - árelképzelése értékelését követően - készpénzért megvásároljuk.
Töltse fel az eladó festményét, műtárgyát és 72 órán belül Gyűjtő Klub tagjaink igénye szerint kifizetjük.
Szakértés